Czy reklama na imprezach plenerowych to dobry pomysł?

Rosnąca popularność imprez plenerowych, oraz ich charakter okazują się być świetną okazją do promocji dla wielu firm. Dlatego centralne punkty tych wydarzeń często przypominają wielkie tablice ogłoszeniowe, a cały teren imprezy jest wypełniony wszelkiego rodzaju banerami i plakatami oferującymi usługi różnych firm. Co zatem trzeba wiedzieć chcąc aby nasza firma uzyskała dodatkową możliwość reklamy.

Odpowiednie przygotowania

namiotyGdy chcemy aby reklama naszej firmy znalazła się w przestrzeni w której odbywa się duża impreza plenerowa, musimy przede wszystkim nawiązać kontakt z jej organizatorami. w celu ustalenia poziomu i formy partycypacji w jej organizację. Według portalu o mediach i reklamie www.press.pl najczęściej firmy decydują się na wsparcie finansowe, lub sponsorowanie takich wydarzeń jak :

  • dni miasta,
  • festyny,
  • koncerty,
  • turnieje sportowe,
  • targi rolnicze,
  • wystawy zwierząt.

Gdy mamy już ustalone warunki naszej współpracy z organizatorami imprezy, pora abyśmy pomyśleli o formach reklamy, a przede wszystkim o rodzaju jej nośników, które powinny być dostosowane do miejsca w którym będzie się odbywać dane wydarzenie.

Odpowiedni rozmach

roll upWspółczesny rozwój form reklamy umożliwia stosowanie nośników mogących przybierać najrozmaitsze formy i mieć zastosowanie w różnych miejscach. Mówiąc o imprezach plenerowych najczęściej spotykanymi nośnikami reklam są balony reklamowe. Mają one charakterystyczny kształt przypominający duży grzyb, są one wykonane z odpowiedniego materiału na którym umieszczone są podstawowe informacje o danej firmie. Cieszą się one dużą popularnością w mniejszych miejscowościach, co wynika z faktu, że stanowią jedną z najtańszych form reklamy i mogą sobie na nie pozwolić nawet niewielkie firmy sponsorujące lokalne imprezy. Kolejnym rozwiązaniem nie wymagającym zbyt dużych nakładów finansowych są systemy roll up, jest to wygodne rozwiązanie gdy nasza firma angażuje się w organizację kilku imprez w jednym czasie. Popularny roll up to nic innego ja dająca się przenieść w każdej chwili zwijana ścianka na której są zamieszczone informacje dotyczące naszej firmy czy oferowanego produktu. Szukając pomysłu na roll up warto zwrócić uwagę na jedną z poznańskich agencji reklamowych zajmujących się ich projektowaniem.

Nowoczesne chwyty

szyld podświeltralnyPrzeglądają portal www.wirtualnemedia.pl można zauważyć, że obecnie trend w reklamie wiodą jej formy wykorzystujące najnowsze osiągnięcia techniki audiowizualnej, należą do nich wszelkiego typu ekrany led, czy projektory .Na dużych wydarzeniach plenerowych coraz częściej spotyka się rozmieszczone w różnych miejscach ekrany reklamowe. Spotkać można dwa sposoby zastosowania tych form jednym z nich są ekrany zbiorcze wyświetlają one reklamy kilku firm z określoną powtarzalnością. Drugim z nich jest wyświetlanie na danym ekranie oferty tylko jednej firmy przez cały czas. W odróżnieniu od ekranów zbiorczych te wyświetlające ofertę jednej firmy oprócz obrazu umożliwiają również emisję dźwięku, dzięki czemu wyświetlana treść zostaje wzbogacona i można poprzeć wyświetlany obraz wypowiedziami pracowników czy wieloletnich klientów. Myśląc o wykorzystaniu ekranu reklamowego na imprezie plenerowej, warto zwrócić uwagę na jego odpowiednie zabezpieczenie na przykład przed nagle zmieniającymi się warunkami pogodowymi, oraz zorientować się czy organizatorzy zapewniają dostęp do wymaganych do jego podłączenia źródeł energii. Jeśli naszej firmy nie stać na tak nowoczesne formy reklamy, możemy za pomocą sprzętu nagłaśniającego odtworzyć przygotowany wcześniej powtarzający się spot radiowy reklamujący nasze usługi.

Sprawdzone sposoby

gadżety reklamowePomimo dostępności najnowszych form reklamy wiele firm łączy je z tymi sprawdzonymi, najczęściej spotykanymi formami reklamy na imprezach odbywających się w plenerze są rozdawane gadżety reklamowe związane z firmami które są sponsorami danego wydarzenia. Skuteczność tej formy reklamy polega przede wszystkim na tym, że każdy uczestnik poczuje się bardzo miło gdy otrzyma niewielki podarunek. Są one najczęściej rozdawane zaraz przy wejściu na teren odbywającej się imprezy, oraz podczas jej trwania przez wyznaczone osoby będące pracownikami danej firmy. Przy ich przygotowywaniu należy przewidzieć szacowaną ilość osób, które wezmą w niej udział tak by dla nikogo ich nie zabrakło. Szukając firmy wykonującej takie gadżety, warto zwrócić uwagę na te działające w Łodzi.

Na zakończenie

Reklama na imprezach plenerowych stanowi ciągle nowość dla wielu osób zarówno, warto jednak zauważyć, iż jako jedna z nielicznych form reklamy, przynosi korzyści dla obu stron. Uczestnicy imprez zyskują możliwość zapoznania się z ofertami takich firm, a same firmy poza możliwością pozyskania nowych klientów budują swój pozytywny obraz.

Dodaj komentarz